Simonyan said a report aired by CNN about the project led to Facebook’s move [File: Alexander Zemlianichenko/AP]

Facebook has blocked a page run by Russian state TV channel RT that did not disclose its Russian funding to visitors, according to the channel’s editor who criticised the move as an attack on media rights.

Margarita Simonyan, RT’s editor-in-chief, said on her Telegram social network account on Monday the page of the network’s English-language subsidiary

Read More At Article Source | Article Attribution